Published on 1 August 2022
Press release

Your sustainability preferences now taken into consideration for your investments

Press release 22/18

As from 2 August 2022, financial market professionals must take into consideration investors’ sustainability preferences.

Sustainable finance plays a key role in the co-financing of the ecological transition.

As from 2 August 2022, investors’ sustainability preferences will have to be taken into account by financial market professionals providing investment advice and discretionary management services.

Henceforth, these entities will be required to gather information from customers about their preferences and their level of knowledge about sustainable investments. This concerns new clients as well as existing clients, at the next update of their profile.

La Commission de Surveillance du Secteur Financier

La Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) est un établissement public qui assure la surveillance des professionnels et des produits du secteur financier luxembourgeois. Elle supervise, règlemente, autorise, informe et, le cas échéant, effectue des contrôles sur place et sanctionne. Elle est, par ailleurs, chargée de promouvoir la transparence, la simplicité et l’équité sur les marchés des produits et services financiers et veille à l’application de la législation en matière de protection des consommateurs financiers et de lutte contre le blanchiment des capitaux et le financement du terrorisme.

La CSSF conduit ses missions de surveillance prudentielle et des marchés dans le but de contribuer à la solidité et à la stabilité du secteur financier et ce, exclusivement dans l’intérêt public.

La CSSF est placée sous autorité du Ministère des Finances, mais dispose d’une autonomie financière et d’action telle qu’exigée par les plus hautes instances internationales. Elle compte un effectif de près de 1.000 agents hautement qualifiés.

Contact presse : presse@cssf.lu